2 Ağustos 2010 Pazartesi

ADAY ŞİİR: GECEDEN İNDİM ŞEHRE

GECEDEN İNDİM ŞEHRE

Şimdi, gece boyunca bestelediğim bir şarkısın

Şehre gelen sabahla birlikte bende göbeğine iniyorum

Geceden indim şehre…

Bestelediğim şarkıyı haykırarak söylesem

Kimsenin umurunda olmaz belki

Ama sesim içime doğuyor

Dışıma gece…

Başım dönüyor

Sabahın nedensiz hareketleri

Şimdi neden buluyor anlam şehrimde

Geceden sonra güneş çarpmıştı

Beraber geldiği sabahı…

İşte bende tam böyleyim

İçime doğan sesimle birlikte yürüyorum

Ağır geliyor susmaları

Sesim içimi terletiyor

Dışımı sabah…

Dönen başım, yürüyen ayaklarım var

Ve yakan yoluma gölge olan bir güneş…

Şarkımı istiyor ve hissediyorum tüm damarlarımda

Geceden kalma sarhoş gibiyiz

Yürürken zorlanıyorum düz çizgiler çizmeye

Sabah gökyüzünde eğri büğrü zaten

Birde şarkımda zikzak çekince içimin gökyüzünde

İyice başım dönmeye başlıyor.

Usulca söz veriyorum

Sabaha ve şarkıma

Eve gidince size kahve yapacağım diye

Ama ben sarhoş değilim

Aksine fazla ayığım

Sanki alkol beni içmişçesine

Dışım kokuyor

İçim rakı…

Rakı sarhoşluğunda terk ediyorum şehrin göbeğini

Yeter başını döndürdüğüm

Ve bir fincan şiir bırakıyorum şehrin göbeğine

Oradan midesine inecek

Şehrin içi şiir dolu

Dışı güneş…

Yeni demlenmiş bir çay gibiyim

Beni bekleyen ince belli bir güzel

Ve karıştıracak sözleri yok.

Uykuya dolacağım

Şarkım, şiirimi karıştıracak içime

Dışıma hortum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder