7 Eylül 2009 Pazartesi

FERİDUN DÜZAĞAÇ


Bazı şarkılar var ki şiirle iç içedir. Şiir mi şarkı mı olduğu konusunda kararsız kalırsınız. Feridun Düzağaç bu sanatçılardan biri. Şarkıları şiire yaklaştırmayı seven bir adam. Ya da şiiri şarkılara diyelim. FD'ye benzer birçok sanatçımız var tabii Sonraki günlerde onlara da blogumuzda değineceğim.

FD ile karşılaşmam Lavinia adlı şarkısıyla olmuştur. Gerçi fanatikleri onu çok daha öncesinden tanıyor olabilirler. Keza ilk şarkısı değil Lavinia. Grup Tını ile olan macerasından haberdar değilim diyelim. Neyse Lavinia'dan bahsediyordum. Bu bildiğiniz gibi Özdemir Asaf'ın muhteşem şiiridir:

sana gitme demeyeceğim.
üşüyorsun ceketimi al.
günün en güzel saatleri bunlar.
yanımda kal.

sana gitme demeyeceğim.
gene de sen bilirsin.
yalanlar istiyorsan yalanlar söyleyeyim,
incinirsin.

sana gitme demeyeceğim,
ama gitme, lavinia.
adını gizleyecegim
sen de bilme, lavinia.

Bu şiiri böylesine güzel bir besteye çeviren adamı merak etmiştim o yıllarda. Kendisine ait şarkıların da şiirden pek de geri kalacak şeyler olmadığının farkına varmıştım. Zaten biraz irdelerseniz FD'nin çok okuyan,şiirle,edebiyatla haşır neşir olan bir adam olduğunu da göreceksiniz. Diğer şarkılarından bahsediyorduk:



ADI SEVDA




Dokunduğum en sıcak Ağustos akşamısın
Gezindiğim avare bir deniz kıyısı
En güzel mehtap sensin denize dost
Aradığım bulunmayan haykırdığım duyulmayan
Sen asla dün olmayan bir yaşanmamış an
Saçların rüzgarsa gözlerin nerede
Sesin şarkılarda nerede
Yüreğin
Ellerimde sevdanın yanık kokusu
Ey adı sevda nerede
Ellerin
Aradığım bulunmayan haykırdığım duyulmayan
Sen asla dün olmayan bir yaşanmamış an.


AŞKIN E HALİ
Hiçbir şeyi senin kadar
istemedim ama yetmiyor
Ne kadar istesem de gözlerimdeki resmin gitmiyor
Yağmurlar içime içime yağıyor içimdeki kuraklık bitmiyor
Bitmez sandığım yollar aynı çıkmazda tükeniyor
Çünkü yoksun gelmiyorsun
Bir çığ gibi büyüyorsun
Aşk bu mu
Aşk acı mı acıtr mı incitir mi
Aşk bunu bana yapmaya mecbur mu.


İÇİMDEN ŞEHİRLER GEÇİYOR


Sonsuz yolculuğuma seni son durak sandım
Şarkılardan mirastı aşk: inandım
Ararsam bulurum sandım
Bulunca durulurum
Durulmuyor denizim
Gelirsen diner sandığım bu yalnızlık
Durulmuyor durulmuyor
Kaoslarım girdaplarım labirentlerim
Nice nice dertlerim var
İçimden şehirler geçiyor
Her durakta duruyor
İnmiyorsun
Seni en sıcak ben öperdim
Kim bilir ama sen bilmiyorsun.


BOŞ DERS ŞARKISI
Ben bir zaman kaybıyım, beni boş ver hocam
Düşlerimden geçenleri kitaplarda bulamayacağım
Hangi deniz nereye dökülüyor bana ne,
Ben içimde boğulurken...
Hala aşkın olduğu bir yer varsa söyle; dokunulmazsam öleceğim

Şu hayat bilgisi ne ağır dersmiş hocam
Düşündüm, kararlıyım;
Ben adam olamayacağım
Madem her şey basit bir formül, Mutluluğu söylesin kimya

Benim kimyam feci halde bozuldu;
Anlamsız geliyor bana dünya

Kendimi kendimden çıkartsam sıfır kalmaz
Bu matematik bizi kandırıyor hocam
Elde var sorular... gözyaşları... boş umutlar..
Hesaplar tutmaz..
Tutmaz hocam.


AŞK ÇOK UZAK

Ne kadar yol gitsem de
Uzak hep uzak
Uzar gider bu hikaye
Enseme vur tak al lokmamı
Bir gülüver bak kalbim senin
Kullan… kullan… sonra bırak
Yok ne sahibim ol ne de benim
Aşk çok uzak
Aşk çok uzak
Ah ah çok uzak
O kadar dolmuşum ki
Şu boşluğun içinde
Bir eskici dükkanı var
Gözlerimin içinde.


KARA KARA


Haftayı yedi gün yılı dört mevsim sandığım zamanlar
Başımda kavak yelleri
Mutluluk diye düştüğüm yollar
Bana öğretilen iyilik için, kitaplar masallar filmler
Bir dost az ikisi çokmuş
Ortası yokmuş

Aşk sonunu severmiş
Çaresi yokmuş. Acısı çokmuş
Gönlümden koptu anlatıyorum sana
Hayal masal gibi
Bir varmış bir yokmuş

Gönlümden kopan kara kara parçalar
Karadan çok uzakta ada oldular
Yitirdiğim düşler kuş olup uçtular
Saçlarımda aklar için.


Evet yukarıya her albümünden beğendiğim FD şarkılarını aldım. Bu parçalarla sınırlandırmayın kendinizi; ancak en azından bu seçtiğim parçalara bir kulak verin , derim ben. FD'yi "Rahatta Dinleyin" derim:D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder