22 Eylül 2009 Salı

MÜJDEYE BİR BAKIN!


YÖK'ten Pedagojik Formasyon Müjdesi


Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK); Fen-Edebiyat ve

İlahiyat fakültesi öğrencilerine, öğretmenlik yolunu açan bir karar aldı.

YÖK'ün aldığı bu kararla 2009- 2010 öğretim yılından itibaren

İstanbul, Marmara, Atatürk ve Uludağ üniversitelerinin Edebiyat,

Fen ve İlahiyat fakültelerinde, lisans öğretimi sırasında

Pedagojik formasyon dersleri verilecek.

Önceki uygulamada, öğrenciler mezun olduktan sonra

1.5 yıl formasyon eğitimi alıyordu.

YÖK, formasyon isteyen diğer üniversitelerin

taleplerini de değerlendirecek.


"Müjde mi desek,vah öğretmenlerimizin haline mi desek,

diğer üniversitelerde okuyanlar öğretmen adayı değil mi diye sorsak?

Ne yapsak?


ALTINTI: trt.net

2 yorum:

  1. Eğitim Fakültelerinden mezun olmuş binlerce öğretmen atama,iş beklerken Fen-Edebiyat Fakültelerinde öğrencilere öğretmenlik yolunu açmak Eğitim fakültesi öğencilerinin hakkını gasp etmektir..Öğretmenlik Eğitim Fakültelerindeki formasyonla sınırlı değildir.Aldığımız her derste öğretmenlik mesleğinin gerekleriyle yetiştiriliyor Eğitim Fakültelerinde. Şiir okumaktan tutun da ders anlatmaya kadar öğretmenlik mesleğinin bütün gerekleri Eğitim Fakültesine girdiğimiz ilk günden bize verilen yetilerdir.Oturup kalkarken bile Eğitim akültesi öğrencisi olmanın gereklerini öğreniyoruz.Hakkımızın gaspını istemiyoruz,eğitimde açılım istemiyoruz..

    YanıtlaSil
  2. Bir Fen Edebiyat mezunu olarak düşüncelerinize katılıyorum. Birçok insanın her gün sabahlamasına rağmen kazanamadığı Türk Dili ve Edebiyat Öğretmenliği bölümünü tabiri caizse yata yata kazandım. Ders çalıştığımı hatırlamıyorum. Bizden evvelki dönemlere formasyon dersler adı altında öğretmenlik dersleri veriliyordu. Ben ondan yararlanamadım ancak okulu bitirerek 1.5 yıl yüksek lisans yaptım ve öğretmen olmaya hak kazandım. Şimdi eğri oturup doğru konuşmak lazım,bu adalet değildir! Eğitim Fakültesi öğrencilerine yapılan haksızlıktır. Tabii bu durum Eğitim mezunlarının Fen Edebiyat çıkışlılara düşman olmasını gerektirmiyor. Bunda Fen Edebiyatların bir suçu yok.

    Çözüm: Fen Edebiyat fakültelerinin sayısı oldukça azaltılmalı,öğrenci sayısı yüzde 80 düşürülmeli ve çıkan her öğrenci akademisyen olabilmeli.

    Çözüm: Eğitim fakülteleri öğretmenliğin tek adresi olmalı.Köy Enstitüleri modelinde olduğu gibi adeta bir komando gibi eğitilen "hakiki" öğretmenler yurdun her yerine anında atanmalı.

    YanıtlaSil